Wednesday, February 2, 2011

NY SYMASKIN!

Åh Juste!
Jag har köpt mig en ny symaskin (den vänstra)! Det är en gammal Bernina från 70-talet, en riktig retro-symaskin Den är heeeelt fantastisk och går som en dans! Så mycket bättre än dem plastiga moderna symaskinerna. Gubben som hade symaskinsaffären var hur snäll som helst och förklarade för mig hur den fungerade och jag tog själv med mig några tygprover som jag provade på maskinen. Fick några extra pressarfötter och andra tillbehör som passade till sidentyger då jag förklarade att jag sydde mycket i siden. Köpte den för 1990 kr och ett års öppet köp + 2 års garanti!
Så om ni någonsin skulle köpa retromaskiner, köp på symaskinsaffärer!! inte på blocket eller tradera om de e så att dom skickar maskinen till dig, du vet aldrig om de finns några fel och garanti och öppet köp finns det verkligen inte med.

No comments:

Post a Comment