Saturday, January 21, 2012

Vi lekte turister i Paris!



















Under torsdag till söndagen förra veckan gjorde jag och min vän Nathalie litet trip till Paris, tanken var att jag skulle kolla in en skola, IFA men vi åkte runt och hade en skön weekend också. Och inte nog med det, jag stukade foten precis dagen innan vi skulle åka haha!! tur i oturen, eftersom ambulanskillen berättade att det som var det allra viktigaste med stukad fot var att gå så mycket som möjligt, då vart ju det problemet löst. Första dagen kom vi fram väldigt tidigt så vi kom fram till vårt vandrarhem och låste in våra väskor, sen begav vi oss på upptäcktsfärd till den delen av Montmatre som vi vid, åt otroooligt god tre rätters brunch(dem första bilderna) och strosade runt. På kvällen klättrade vi i tusen trappor för att komma fram till Sacre coeur och sedan till Moulin rouge. Mysigt att promenera på kvällen då alla caféer proppades med folk och alla lampor lystes.
Andra dagen lekte vi verkligen turister och såg alla kända byggnaderna och platserna nästan! Vi hade gått ungefär 8 timmar på hela dagen. Avslutade vårt upptäcktsfärd med att titta på en fin utställning om Maorier och samurai på Musée du quai Branly.
Tredje dagen försökte vi hitta alla platser där det vart värt att shoppa, dock var de flesta ställena vi hittade väldigt exklusiv och dyyrt men till slut hittade en en eller två butiker som hade hyffsat studentpriser. Men väldigt fina butiker fanns det som man kunde bara komma in och få massa inspirationer.
Efter de tre dagarna har jag lärt mig mycket om staden och kan definitivt kunna tänka mig studera i Paris på IFA

No comments:

Post a Comment